Pilotsamarbeid med Arbeidstilsynet
Kvalitetssikrede svar i krevende fagmiljø
Arbeidstilsynets svartjeneste er blant Norges mest krevende fagmiljøer innen arbeidsrett, der det er avgjørende å levere kvalitetssikrede svar. Det siste året har Arbeidstilsynet og Lawai samarbeidet i et pilotprosjekt, hvor Lawai har blitt aktivt testet og vurdert. Tilbakemeldingene fra Arbeidstilsynet har vært svært verdifulle og har gitt oss mulighet til å forbedre tjenesten basert på deres innsikt i hva som fungerer godt, og hva som kan forbedres.
– Lawai er til stor nytte for oss. Det er et tidsbesparende og effektivt støtteverktøy for våre veiledere, sier Vigleik.
– I en hektisk hverdag med høye krav er det til stor hjelp å bruke LawAi til å dobbeltsjekke og kvalitetssikre svarene vi gir i vår veiledningstjeneste, forteller han.
Fra potensiale til praktisk nytte
Vigleik synes det har vært veldig stas å få følge Lawai fra det var et interessant produkt med stort potensiale – til å bli en supernyttig assistent som gir gode faglige svar. Han synes også at Lawai gir god språklig formuleringshjelp når vanskelige budskap skal formidles. Han setter stor pris på at det er en ærlig chatbot: – Lawai sier tydelig fra når et spørsmål er utenfor kompetanseområdet, og forsøker ikke å please deg med dikt og fanteri.